Çay Hikayesi

18:09 0 Comments


       Karadenizde anlatılan meşhur  hikayeyi bilmeyen yoktur sanırım.. çocukken hayranlıkla dinlerdim çok hoşuma giderdi.. bilmiyorum ne kadar doğru ne kadar yanlış ama şuanda benim için pek geçerli değil bu hikaye.. eskidendi böyle kaynana gelin muhabbetleri..
gelin aldık demek temizlikçi aldık demekti, gelin aldık demek aşçı aldık demekti, gelin aldık demek hizmetçi aldık demekti yalan mı?
eski gelinleri az oturup dinleyin hiç biri güzel şeyler anlatmıyor..
ara sıra bana soruyorlar nasıl alışabildin mi evliliğe diye?
tabi çok iyiyim , mutluyum diyorum.. güzel bir evim olmuş, eşyalarım olmuş, yanıma da sevdiğim adamı vermişler al onunla yaşa demişler gibi..
eskisi gibi olsa böyle güle oynaya evlenmeyi kim ister ki?
kınamda hiç ağlamadım, anneme de izin vermedim...
gelin vermedin sen, bir kızın vardı şimdi bir oğlun daha oldu dedim..
hatta kardeşim de evlendi 2 kızın vardı 2 oğlun daha oldu dedim..
şimdiki nesil çok şanslı,her anlamda çok çok rahatız..
inanmıyorsanız, oturun bir yaşlı teyzenin yanına anlatsın size gençliğini, gelinliğini ;)
şükretmek lazım çokça şükür etmek lazım...

Fotoğraf, geçmekte olan gerçek anın yakalanmasıdır.

0 yorum: